Overblog
Edit post Follow this blog Administration + Create my blog
Mesra Keladi

Bagimana untuk menjadi blogger berjaya

October 9 2015, 04:04am

Posted by keladi

Blogger yang berjaya?

Apa best sangat jadi blogger nie !!!

Sia2 jer ko bukak blog tu bukan ada faedah pun, # siap jer yang nak baca apa yang ko tulis tu, entah mengarut, buang masa...puihhhhhhh!!! Sampah......

 

( Jangan pandang sebelah mata...nanti kejantananku tercabar)

 

Blog, adalah satu platform kita untuk kebebasan dalam mencurahkan kreativiti, tidak kiralah dari segi penulisan, bakat dan mugkin menyelesaikan masalah orang, bloglah yang menjadi tempat yang sesuai, Betul Ker?? bukan ada whastapp, FB, Instrgram, Twitter dan bla bla bla bla, paling mudah untuk memberitahu apa itu blog, ia seperti mini websitelah, senang ceritakan, kiranya korang boleh mencurahkan kretiviti dalam berblog. Jika bina website, mungkin agak sukar tapi dengan blog, mugkin kepakaran korang terserlah, tidak kiralah nak ada domain sendiri pun boleh.

 

http://www.keladionline.com

Mugkin en keladi cuma tahu untuk buat blog kita perlu daftar di blogger, atau pun paling sukar di wordpress, tapi jangan lupa Over-blog, korang boleh pilih mana yang sesuai, nak daftar semua pun boleh tapi jangan "hangat2 tahi ayam", macam perangai en keladi lah ya, hari ini semagat berkorbar-kobar, bila dengar ada yang berjaya dengan berblog, tapi esok lusa,MALAS untuk meningkatkan kemahiran berblog, untuk tulis entri pun seribu satu alasan yang menghalang.

 

Jadi korang rasa blog ini mampu membawa pulangan ke?

 

Bagi en keladi blog mampu membawa pulangan yang lumayan, tapi tidak semudah yang disangka, bukan hari ini en keladi buat blog, besok bangun daripada tidur, duit dalam akaun bank tidak terkira banyak nya??...wahhh best tu siapa yang tak nak...setuju korang..

 

Tapi memang sukar menjadi blogger yang berjaya.

 

Bagaimana untuk menjadi bloggger berjaya?

 

Pendapat en keladi bukan berdasarkan pengalaman tetapi hanya pembacaan dan akan dipraktikkan, tip ini diambil sikit2 daripada blog otai yang telah berjaya, 

 

  • Ciptakan kelainan pada blog
  • gaya bahasa yang boleh menarik orang ramai untuk membacanya
  • kemahiran SEO ( Search Engine Optimization)
  • Mempunyai kreativiti yang tersendiri
  • selalu mencari ilmu dengan membaca
  • selalu up to date
  • rajin mengemaskini blog
  • mewujudkan hubungan komunikasi dengan blogger2 yang lain
  • sentiasa merendah diri, dan selalu ingin belajar dan mempelajari
  • mengetahui tentang masalah teknikal blog cth, dari segi layout, template dan lain2 ( Jangan harapkan orang lain yang akan membantu kita dalam membina blog ini)

 

Secara ringkas en keladi taipkan untuk korang, sebenarnya istilah blogger berjaya adalah luas, mugkin berjaya dari segi trafik, atau mugkin berjaya nya blogger tersebut disebabkan status seorang super model, jadi jika manusia seperti en keladi ini yang hanya duduk dibawah daun keladi, perlu berusaha lebih untuk menjadi BLOGGER Berjaya, apapun pandangan dan pendapat korang tentang blog berjaya adalah diterima, yang pasti buat blog bukan sekadar hobi jadikan aktiviti ini untuk mencipta pendapatan serta mengasahkan bakat kita kepada orang ramai.

 

 

Comment on this post